Køb nu

Gå fra syg til rask
på 12 uger

Få styr på astma, eksem, nældefeber,
høfeber og histaminintolerance

Døjer du med astma, eksem, høfeber, nældefeber og histaminintolerance?

  • Ønsker du at gå forår og sommer igennem uden allergiske symptomer?
  • Søger du redskaber, så du selv kan få styr på din allergi?
  • Vil du vide hvordan du kan bruge kosten, næringsstoffer, mælkesyrebakterier, urter, afstressning og åndedrætstræning i behandlingen af atopisk sygdom?
  • Er du pårørende eller arbejder du med patienter med atopiske sygdomme?
Hvis ja, så kom med på mit 12 ugers forløb og lær hvordan du kan spise dig til mere luft, mindre hosten, mindre irritation, bedre åndedræt, mindre kløe og mindre ubehag.

Hvorfor det her forløb?

Kostændringer og målrettet ernæring til astma, høfeber, nældefeber og eksem drejer sig om meget mere end blot at undgå fødevarer, du er testet allergisk overfor.
Faktisk kan den rette kost og ernæring virke som en slags antihistaminer, mindske følsomheden af luftvejene, øjnene og huden samt mindske overfølsomheden.
Desuden spiller fordøjelsen en stor rolle for atopiske sygdomme (betegnelsen for astma, eksem, høfeber og nældefeber…sygdomme der alle er karakteriseret ved en overproduktion af histamin).

Det lærer du om:

  • Hvad der er de grundlæggende problemer i atopisk sygdom
  • Hvordan immunforsvaret fungerer og hvad “der går galt” i astma, eksem, nældefeber og høfeber
  • Samspillet mellem fordøjelsen, immunforsvaret, huden og luftvejene
  • Hvorfor omega-3 fedtsyrer, omega-6 fedtsyrer og omega-7 fedtsyrer er vigtige og hvilke nogle af dem
  • Hvordan histamin virker og hvad der findes af antihistaminer, både naturlige og syntetiske
  • Hvordan åndedrætstræning og afstressning kan indvirke på astma, men også nældefeber, høfeber og eksem
  • Hvilken rolle oxidativt stress spiller i atopisk sygdom
  • Hvorfor vitamin B6, folsyre og B12 nogle gange kan gøre en stor forskel
  • Hvornår og hvordan magnesium, kalium, zink, selen og mangan kan gøre en stor forskel
  • Hvorfor moderne mad gør atopisk sygdom endnu værre
  • Hvordan “blodsukkeroverbelastning” kan gøre atopisk sygdom endnu værre
  • Hvordan intolerancer (der ikke kan diagnosticeres med priktests) også spiller en rolle

Viden om sygdomme og helbreds- problemer

Du bliver klogere på dit eget sygdom/helbreds-problem, når Umahro går i dybden på de særskilte sygdoms-spor. Du lærer at forstå, hvad der foregår i din krop og hvad du selv kan gøre gennem kost, motion, bevægelse, søvn, afstresning, livsstilsændringer, ernæring o.s.v.

Functional Medicine

Du få adgang til Umahros omfattende videobibliotek med foredrag og videoer om, hvordan din krop virker.

Du lærer om hormoner, tarmflora, fordøjelsen, stofskiftet, hjernekemien, energiproduktion o.s.v.

Kost og ernæring

Du lærer om ernæring og hvilken kost, der kan hjælpe dig (anti-inflammatorisk kost og elimineringsdiæt). Du får kostråd med opskrifter og inspiration til madlavning.

Screeninger, tests og undersøgelser

Du lærer om screeninger, tests og undersøgelser, du enten selv kan lave eller få lavet hos egen læge/i privatregi, så du bedre kan zoome ind på, hvad der er det rigtige at gøre.

Guides til at tolke test-svarene, så du kan tage action.
”Jeg gik fra udsigt til endnu en tarmoperation til at blive helt symptomfri”
”5 års kronisk tyktarmsbetændelse er endelig på retur”
”Levertallene kom ned så kemoterapien kunne gennemføres”

Om forløbet

  • Med Umahro som din rådgiver og coach over 12 uger lærer du, hvad du selv kan gøre for at blive rask igen eller få det bedre ved hjælp af kost, ernæring, livsstil, motion, søvn, bevægelse, træning, afstresning og Functional Medicine.
  • Forløbet centrerer sig udelukkende om atopiske sygdomme (astma, eksem, høfeber, nældefeber og histaminintolerance).
  • Forløbet foregår både live og online og varer 12 uger.
  • Kurset er for dig, der søger dyb indsigt i dit helbredsproblem og svar på hvad du selv kan gøre for at blive symptomfri og få det bedre.
  • Uge-for-uge og trin-for-trin bliver du klogere på dit helbred og finder din vej til at være rask igen eller få det markant bedre. Du bliver din egen sundhedsekspert!

Det sker under forløbet

2 stormøder med Umahro

- 10. marts og 28. april mødes vi til heldagsmøde (se tid og sted kan ses nedenfor).
- Der serveres "Umahro-mad" og der vil være smagsprøver på Umahro specialiteter.
- Begge stormøder optages, så du kan gense dem efterfølgende.

Lukket FaceBook gruppe med 6 webinarer, støtte og inspiration

Du får mulighed for at rådføre dig direkte med Umahro, når han er live i den lukkede FaceBook-gruppe for alle deltagere på hold 6. Det er han 6 gange af en times varighed under forløbet.

Du får også løbende støtte og inspiration fra alle de andre deltagere i den lukkede FaceBook-gruppe.

Det får du

Personlig helbredsjournal og løbende evaluering

Du får din egen personlige helbredsjournal, samt tjek-lister, som du bruger til at lave løbende evalueringer af hvordan du har det og hvordan du ændrer kost og livsstil. Sammen sikrer vi, at du når i mål!

Et nyt modul hver uge med ny viden

Hver uge får du et nyt modul med ny baggrundsviden, handouts, guides og information, så du trin-for-trin bliver guidet til at forstå de bagvedliggende årsager til dine helbredsproblemer, og kan komme videre på din færd fra syg til rask.

moduler

Modul 1

- Forstå hvorfor basal sundhed i form kost, rygestop, styr på alkoholforbruget, bevægelse og motion, optimering af søvn og afstressning er afgørende for din sundhed
- Identificer dine problemområder og find de bagvedliggende årsager
- De 10 kostbud: 10 gode råd til hvad du kan/skal gøre kostmæssigt for at blive sundere

Modul 2

- Maden og livsstil taler til din krop!
- Udskiftning af råvarer og ingredienser
- Kostbud 1: Om grøntsager, bær og frugter
- Evaluering af vægt og kropssammensætning
- Undersøgelser fra egen læge
- Evaluering af dine symptomer
- Opskrifter

Modul 3

- Kostbud 2: Om protein
- Får du protein nok?
- Hvad er gode og dårlige proteinkilder?
- Status og evaluering
- Opskrifter

Modul 4

- Kostbud 3: Om sukker på godt og ondt
- Hvor vigtigt er det for dig at fokusere på sukker og blodsukker?
- Frugt: Godt eller dårligt for dig?
- Kunstige sødemidler: Er de geniale eller skadelige?
- "Naturlige" sødemidler: Er de geniale eller skadelige?
- Et nærmere kig på stress og overbelastning
- Status og evaluering
- Opskrifter

Modul 5

- Kostbud 4: Om fedt på godt og ondt
- Foredrag om fedt og sundhed
- Fedt og inflammation
- Fedt og vægten
- Fedt og kolesterol
- Hvad for nogle fedtstoffer og olier skal er gode
- Hvad skal du stege i/med?
- Status og evaluering
- Opskrifter

Modul 6

- Kostbud 5: Om bælgfrugter, nødder, frø og kerner på godt og ondt
- Soja: Genialt eller skadeligt?
- Bælgfrugter, nødder og lektiner: Skal du bekymre dig om dem eller ej?
- Fytoøstrogener: Beskyttende eller skadelige?
- Et nærmere kig på din søvn
- Status og evaluering
- Opskrifter

Modul 7

- Kostbud 6: Om fuldkorn på godt og ondt
- Gluten: Godt eller dårligt for dig?
- Stivelse: Er det noget du overhovedet skal bekymre dig om?
- Status og evaluering
- Opskrifter

Modul 8

- Kostbud 7: Hvad skal du drikke?
- Komælk og mejeriprodukter: Dine knoglers frelser eller årsagen til alverdens sygdomme?
- Kaffe: Det 8. vidunder eller usundt?
- Hvad med koffein?
- Alkohol: Hvor meget er OK? Eller slet ikke noget?
- Status og evaluering
- Opskrifter

Modul 9

- Kostbud 8: Spis som udgangspunkt regelmæssigt
- Skal du spise morgenmad?
- Skal du spise mange eller få måltider?
- Faste: Godt eller dårligt for dig?
- Et nærmere kig på bevægelse og motion
- Status og evaluering
- Opskrifter

Modul 10

- Kostbud 9: Den optimale sammensætning
- LCHF, low-fat, høj-protein eller?
- Vegetarisk og vegansk vs kost med animalske produkter
- Status og evaluering
- Opskrifter

Modul 11

- Kostbud 10: Kosttilskud…hvad kan de og hvad kan de ikke?
- Skal de genbesøge din målsætning og motivation?
- Har du stadigvæk det rette dream team?
- Status og evaluering
- Opskrifter

Modul 12

- Tilberedningsmetoden betyder også noget for madens sundhed
- Kalorier: Betyder de noget eller er de ligegyldige?
- Status og evaluering
- Opskrifter

TID OG STED

Første live dag er d. 10. marts og anden live dag er d. 28. april. Begge live dage foregår kl. 10.00 - 17.00 (dørene åbner kl. 09.45)

Adresse

Restaurant Kongekilden
Enghavevej 8, 2930 Klampenborg

Sådan finder du vej

Restaurant Kongekilden ligger på en sidevej fra Klampenborgvej (ca. midt på) der går fra Strandvejen til Lyngby

Transport

Bus 388 kører mellem Lyngby station og Klampenborg station. Stå af ved den røde port og gå til fods de sidste 6 min.
Køb nu

TILBUD

Ved køb i dag får du Umahros bestseller bog FRA SYG TIL RASK
som e-bog gratis (værdi kr. 299,95)

Køb

Følg Umahro her

Bliv inspireret til en sundere livsstil